biggeorge Lyrics

събота, 6 януари 2018 г.

Етапи на скръбта

Етапи на скръбта




Етапите на скръбта се основават на изследвания на чувствата на пациенти, изправени пред терминални заболявания.
Много хора също ги изпитват, когато са изправени пред отрицателни житейски промени като загуби и смърт на любим човек или разпадането на връзки.

Петте етапа на скръбта са:

1. Отричане: "Това не може да се случва на мен!".
2. Гняв: "Защо се случва това? Кой е виновен?".
3. Договаряне: "Ако това, което се случва на мен бъде премахнато в замяна аз ще направя ...".
4. Депресия: "Толкова съм отчаян, че не мога да направя нищо!".
5. Приемане: "В мир съм, каквото и да се случи!".

Ако изпитвате някои от споменатите усещания, може да сте спокойни, че те са естествени чувства, които помагат за вашето излекуване.
Все пак не всеки, който е скърбял минава през тези етапи и това е добре.
Противно на общоприетите схващания вие не трябва да минавате през всеки един от споменатите етапи, за да се излекувате.
В действителност много хора се справят с тяхната мъка без да преминат през етапите.
Така че не му мислете дали сте преминали през един или друг етап и колко време трябва да останете там.
Нашият траур е индивидуален, така както всеки от нас е уникална личност.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Тук можете да напишете вашия коментар! Благодаря ви!