biggeorge Lyrics

неделя, 1 април 2012 г.

Часът на Земята - днес се правим,че ни пука за планетата,на която живеем!

Часът на Земята - днес се правим,че ни пука за планетата,на която живеем!

Днес е Часът на Земята и търсейки новини по темата прочетох следната статия във Вести.бг:
Как да пестим енергия при работа с компютър
В чест на "Часът на Земята 2012", Леново" ни дава 10 идеи как да пестим електричество, когато използваме компютрите си
Тази събота - 31 март, България ще се включи в инициативата "Часът на Земята" (Earth Hour) - кауза, която обединява 1/6 от населението на Земята.
Организирано от природозащитната организация Световен фонд за дивата природа (WWF), събитието се провежда за трета година у нас, като на 31 март (събота) между 20,30 и 21,30 ч. цели градове в България се очаква да изгасят светлините и да потънат в мрак за 60 минути в името на опазване на околната среда.
В чест на инициативата "Часът на Земята 2012"Earth Hour "Леново" (Lenovo.com) ни дава 10 идеи как да пестим електричество, когато използваме компютрите си.
Щом стигнах до тук веднага реших да последвам един по един съветите с надеждата,че ще помогна на планетата да се спаси от самоунищожението си! Изображение
1.Настройте яркостта на монитора си
Колкото по-силна е яркостта на монитора, толкова повече енергия изразходва той. Можете да намалите яркостта на монитора си, когато работите в тъмна стая, тъй като в такава обстановка очите ви са по-чувствителни към светлина, а с по-тъмен дисплей те ще са по-отпочинали.
Странното е,че яркостта на монитора ми беше на 90 %.
А аз се чудя защо след дълго взиране в монитора очите ми виждат цветни петна!
Сега съм настроил яркостта на 50 % и съм много доволен - когато угася осветлението в стаята,очите мине са заслепени и спокойно виждам клавиатурата. Изображение

2.Изключете скрийнсейвъра си
Скрийнсейвърите не спестяват енергия. Всъщност, някои скрийнсейвъри, които са богати на графични елементи, карат компютъра да изразходва двойно повече енергия и му пречат да премине в режим на заспиване. Според Агенцията по опазване на околната среда (EPA), изключвайки скрийнсейвъра си, може да спестите между 37 и 113 лв. годишно от разходи за електроенергия.
Бях си настроил монитора със звезден скрийнсейвър.
Докато гледах как звездите летят към мен си представях,че съм в космически кораб и летя в междузвездното пространство. Изображение
Е,изключих скрийнсейвъра и настроих компютъра да изключва монитора на десетата минута.
Дано спестя някой лев.

3.Използвайте LCD монитор
LCD)мониторите изразходват средно с 50-70% по-малко енергия от обикновените CRT монитори. За осемчасов работен ден с LCD монитор пестим енергия от порядъка на 100 киловата годишно.
Е,моят монитор е LCD,още като го купувахме исках да е такъв,защото тези са най-добрите. Изображение
4.Преминете към режим на икономия на енергия
Настройте монитора си да преминава към режим за икономия на енергия всеки път, когато не е бил активен за 20 минути. Настройте хард диска си да се изключва след 30 минути липса на активност от ваша страна. Така ще намалите количеството енергия, което вашият компютър изразходва, докато не го използвате.
На десетата минута монитора ще се изключи - жалко,че не ми хрумна по-рано да го настроя по този начин.
А аз се чудех защо като се появи звездното небе и хард диска започва да вие на умряло. Изображение

5.Изключвайте компютъра си
Изключвайте компютъра си, ако няма да го ползвате за повече от два часа. Дори да не го ползвате, компютърът ви ще продължава да хаби средно по около 100 вата енергия. Може да го слагате и в режим на изчакване. Въпреки разпространеното схващане, ежедневното изключване и включване на компютъра ви е добър навик за правилна поддръжка.
Всеки ден изключвам компютъра - много рядко го оставям да работи повече от 24 часа.
А и не мога да спя спокойно,докато хард диска жъне информацията като комбайн. Изображение

6.Изваждайте кабелите от контакта
Средно 40 процента от електроенергията, използвана от домашни електроуреди, продължава да се изразходва дори когато уредите са изключени. Това са 10 процента от общото потребление на енергия на домакинството. Като изваждате кабелите на уредите от контактите, може да намалите сметката си електричество и да помогнете на околната среда. По-лесна опция е да свържете няколко уреда към разклонител, като изключвате само него.
Още като купихме компютъра си взехме и един разклонител - към него свързахме захранващите кабели на модема,монитора и кутията.
Сега щом изключа компютъра дърпам щепсела на разклонителя и всичко утихва.
Така е най-удобно. Изображение

7.Изключвайте зарядните устройства
Изключвайте зарядните устройства за лаптоп, таблет или мобилен телефон, когато сте заредили уредите. Ако оставите зарядното в контакта, то ще продължи да изразходва почти толкова енергия, колкото изразходва, докато зареждате устройствата си и за една година ще генерира около 35-70 кг. въглероден диоксид.
Никога не оставям зарядни устройства включени в контакта,защото може при внезапно късо съединение да се възпламенят - преди време четох,че на някой мобилни телефони и лаптопи им се възпламеняват не само зарядните устройства,но и батериите. Изображение
Понякога докато си зареждам GSM-а зарядното става горещо и не може да се пипне с пръст.

8.Почистете операционната система на компютъра си
Това ще намали неизползваното натоварване, защото програмите ще използват повече енергия.
Тъкмо това правя в момента - пуснах да дефрагментирам двата дяла на хард диска.
Тъкмо приключих с дефрагментирането на D:/ и сега пуснах и C:/. Изображение
Накрая компютъра ще работи по-лесно - дано това да спести и малко електроенергия.

9.Рециклирайте стари PC-та и периферия
В процеса на рециклиране, опасните метални и пластмасови частици се премахват, за да се превърнат в нови продукти.
Хубава идея,но нямам какво да рециклирам. Изображение
Пък и в моя град няма къде да се рециклира - освен в контейнера за боклук старата техника няма къде да се занесе.
Съмнява ме в някой от хипермаркетите да поискат старата ми електрическа печка или повредената ми електронна игра.
Виж ако даваха и пари за тази техника,хората със сигурност щяха да си предават за рециклиране вече ненужните устройства.

10.Купувайте зелено
Когато купувате персонален компютър, търсете маркировка, за да идентифицирате енергийно ефективната техника. Компютрите с тази маркировка влизат в режим на заспиване, който изразходва по-малко от 15 вата енергия, което е с около 70 процента по-малко електричество, отколкото ползва компютър без характеристики за управление на енергията.
Предпочитам да купувам СЪС зелено! Изображение
Ако имам пари ще си вземам само енергоспестяващи устройства,но като нямам пари изобщо нищо не си купувам - само плащам сметките и вземам храна за месеца.
Не съм си купувал нови дрехи от магазин за дрехи втора употреба от 2008 година.
Скоро дрехите ми ще се разпаднат както си стоят на тялото ми.
Преди две седмици един от панталоните ми се скъса точно докато сядах на столчето да се обувам за излизане.
Наложи се да се върна и да се преоблека - не ставаше да ходя скъсан по улиците.
Не,че ми пука - просто беше студено,а през дупката щеше да влиза хладен въздух и ценните ми полови органи можеха да пострадат фатално. Изображение
Сега съм с един панталон по-малко - скъсания става за носене само в къщи.
Жалко за мен!
Да се надяваме,че като си намеря работа ще си накупя малко нови дрехи - ако ли не ... здраве да е,ще се преместя да живея в някоя по-топла и необитаема страна и ще си ходя чисто гол навсякъде.
Пък и на кой ли му пука как съм облечен,след като няма да има никой около мен - само аз и тропическите птици на необитаемия ми остров.
Ще се нарека Джорджинзон Крузо,ха-ха-ха. Изображение
След това прочетох още една статия:

София се включи в "Часът на Земята"
Най-много ме впечатли клипа,в който момчета и момичета въртят огън.



 

Браво,хора,много сте добри! Изображение
Е,аз не мога да въртя огън,но съм много добър във въртенето на мацки.
Правя го по същия начин като огневъртячите,но с момичета.
Фиу-у-у-у,мацка наляво,фиу-у-у-у,мацка надясно,фиу-у-у-у,мацка наляво,фиу-у-у-у,мацка надясно ... ама много съм добър,батка! Изображение
Само ми дайте мацки и опорна точка,и мога да повдигна планетата с лоста си!
Нали така е казал Архимед ... и аз следвам светлия му пример.
Тю-у-у,тая дефрагментация се закучи ...ще има да я чакам цяла нощ. Изображение
Та така ... другата година на Часът на Земята пак ще спестяваме електроенергия в световен мащаб.
А през това време ще изсичаме дъждовните гори,ще палим петролни кладенци,ще изсипваме нефт в морето,ще консумираме милиони барели петрол на ден за колите си,ще изхвърляме токсични,отровни,канцерогенни,биологични,химически и радиоактивни отпадъци където и когато ни падне,ще вадим суровини от недрата на Майката Земя,без да ни пука за околната среда,ще палим вековни гори и ще използваме пестициди на воля,ще тровим питейните води и ще убиваме зародиши още в утробите на майките им,ще водим войни и ще избиваме милиони само защото не ни дават достъп до полезните си изкопаеми,ще продължим трескаво да купуваме стоки,които не са ни нужни,ще изхвърляме храни,които не сме изяли,ще избиваме животните на сушата и в морето по-скоро за удоволствие,отколкото от реална нужда,ще експлоатираме планетата свръх възможностите й,ще третираме другите човешки същества като по-долни от нас,само защото сме се родили в цивилизования Запад,а те са се родили в дивия Изток,Север и Юг,ще гледаме разрухата и ще я наричаме просперитет! Изображение
Няма страшно,другата година пак ще спестим малко електроенергия ... ако доживеем до другата година.
Амин! Изображение

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Тук можете да напишете вашия коментар! Благодаря ви!